onsdag 12. januar 2011

Framtidige prosjekter!

Heihei!

Har vært stille fra denne kanten i lang tid nå, merker jeg. Har ikke vært opptatt med så forferdelig mye, og har ikke hatt så mye å oppdatere, thats the reason! I overimorgen er det nøyaktig ett år siden vi stod med nøklene til leiligheten i hånden!!!
Tenkte jeg skulle skrible ned våre framtidige prosjekter, er et par av dem altså ;-)



* Pusse opp gjesterommet i 3. etasjen.
- Dette har vi lyst å bruke til kontor/gjesterom. Kanskje hive inn en tv, og ha playstation og nintendoen der, nerder!! Her må ALT gjøres. Nye vegger, nytt gulv, til og med ny luke til kvisten trengs!



* Pusse opp gangen i 3. og trappegangen mellom 2. og 3. etg. 
- Det blir nok et skikkelig styr, er vel 3-4 meter vegg i høyden fra trappen og opp til taket! I gangen oppe har vi veeeldig lyst på skyvedørsgarderober! Får se hva det blir til ;-)



Lekkert gulvbelegg, sant? Skapene til høyre er det vi gjerne vil bytte med skyvedører :)
Badet er forresten rett frem, har ikke orket å hive opp nye dørlister etter vi fikk nye dører, det skal jo uansett pusses opp der.


 Slik ser det ut i gangen oppe nå, ganske trasig sant? Her har pus sin kosestol også (full av røytehår ;-) ) , en grønn søt stol jeg fikk i innflytningsgave fra bestevenninna mi!



* Pusse opp stua.
- Det eneste som er gjort i stua, er at det er lagt gulv. Ser ikke akkurat FREM til å flytte på alle møbler for å få gjort unna veggene, men det blir nok verdt det!!! :) Veggene har nå stoffstrietapet, som er malt hvit. Gruer meg til å måtte fjerne den, blir sikkert et kjempearbeid!!
Sånn ser stua ut nå, dere får bare se litt, har hatt middagsgjester i dag og ikker orket å rydde opp enda, hehe! Har forresten VELDIG lyst til å gjøre noe med ildstedet også. Bytte ovn og finne på noe annet lurt enn bare hvit pipe rundt :)


* Pusse opp trappa.
- GRØSS!!! Vi har 3 etasjer med furutrapp..... Enough said!

Den er ikke lite slitt heller! Pent brukt siden 1983, jadda!


* Bygge platting bake/ved siden av leiligheten. Ordne i hagen.
- Det er fordelen med endeleilighet - det ;) Hagestellet er faktisk noe av det jeg gleder meg mest til! Utrolig nok. Meeen, det kan jo hende jeg får meg en overraskelse, aner ikke hva som venter oss der ute.



Sånn! Det var alle våre fremtidige prosjekter; sålangt ihvertfall =) Gleder meg til å ta fatt på dette å få satt i gang! Det første vi blir å ta er nok gjesterommet i 3. etasje. Can't wait!

Linn-Marion

3 kommentarer:

sjeroks sa...

For en flott blogg. Måtte starte på starten å lese meg gjennom. Så utrolig fint dere har fått det, nesten litt flaks at det var oversvømmelse da.
Jeg lurte på en ting, hvor mye kostet det å pusse opp badet? Jeg lurer fælt fordi jeg har kjempe lyst å pusse opp, men har virkelig ikke peiling på hva det vil koste.
Tusen takk for at jeg fikk se leiligheten deres, den var rå fin:)
klem

Linn-Marion sa...

SV: Tusen takk for kommentar,det var skikkelig hell i uhell med oversvømmelsen ja! Tenk at nå er det over ett år siden leiligheten vår så ut som ett bomberom! Utrolig forandring :)

Vi brukte vel rundt 50 - 55 000 kroner på å pusse opp badet. MEN, og dette er et stort men, vi måtte ha rørlegger inn for å få nytt sluk, og koble om noen rør (DYRT!!!!!). Vi måtte ha elektriker inn fordi vi la nye varmekabler. Og hele badet måtte gjøres på nytt! Alt fra vegger til gulv måtte skiftes, så det var veldig mye arbeid (+ at vi hadde mugg bak dusjen, så hele veggen måtte rives og settes opp igjen). Badet vårt er ca 8-9 kvadratmeter, så det er jo litt størrelse på det. Det går absolutt ann å gjøre det billigere, om det bare er "overflate"arbeid som trengs! Alle ting, alt fra dusjkabinett, til innredning og toalett kjøpte vi på tilbud. Så vi sparte oss mange tusen på det! Det er selve arbeidet som måtte gjøres av fagpersoner som blir dyrt.. Fliser får man tak i forholdsvis billig, hvis man holder øynene åpen for tilbud osv :) Det samme gjelder baderomsinnredning! Men tilværelsen med vegghengt toalett, og flislagt gulv gjør baderomsvasken til en drøm! Anbefales :)

Medandreord sa...

Godt du har litt å sysle med. Oppussing er moro, men det krever virkelig sin kvinne! (apropos kvinnedagen... :-))
Møblene du så på bildene er fra Ikea, unntatt sengen.
Takk for kommentaren, forresten. :-)